V mobilech ty kulatý baterky asi moc neprorazí ?
Odpovědět4 0
Za posledních 5 či 6 let bylo podobných zpráv o "nových bateriích" minimálně 10. Jen tak namátkou: Uhlíkové baterie, superkondenzátory, vloni dokonce český počin he3da.. A stalo se co? Nic, ani jedno z toho se nikdy nezačalo vyrábět, v lepším případě šlo poouze o podovd na investory. Takže budu skeptický i zde, dokud se to nezačne vyrábět.
Odpovědět6 2
Jsem skeptický spíše k tak velkému nárůstu hustoty, 70 % mi přijde moc. Protože se ale jedná pořád o starý známý Li-Ion a v podstatě o žádné nové baterie ani nejde, jen o jinou práci s těmi stávajícími, pak nevidím moc důvod, proč by se to nemohlo poměrně rychle dostat do výroby (řekněme tak do dvou let). Obzvlášť pokud už nějakou dobu jednají s mnoha dalšími společnostmi o použití. Jen těch 70 % mi přijde být hodně přitažené za vlasy, osobně bych nečekal více než nějakých 20 %.
Odpovědět1 0
Ano, nějakému menšímu vylepšení jen lepším využitím místa by se věřit dalo. Ovšem současné články jsou kulaté, kruh vyplní 3.14/4 plochy, kterou zabere. Tj 78.5%. I pokud by teoreticky vymysleli jak vyrábět články, které prostor uvnitř baterie vyplní dokonale, na 100% tak se kapacita prostě nezvedne o "až 70%". A vzhledem k tomu, že poskládat je "dokonale a bez volných mezer" asi nepůjde, tak těch vašich maximálně 20% zní pravděpodobně. Plus, pokud opravdu "jen" lépe naskládají víc článků, tak výsledná baterie bude mít větší kapacitu, ale také bude těžší. A rozvoji elektromobilů, busů atd brání hlavně váha.
PS: logika, kdyby to byl velký upgrade, tak první kdo po tom skočí bude právě Tesla. Která ale jen vyjádřila zdvořilý zájem či spíše nezájem.
Odpovědět4 0
S tím výpočtem plochy je tam základní problém v tom, že nevíme, kolik prostoru mezi baterie tam je dnes. Proto mi nepřijde pravděpodobné, že by dnes byly od sebe tak daleko, aby se to zvýšilo o 70 %. Pokud by tam ale byla mezera velikosti jednoho článku, tak by to klidně mohlo být i trojnásobně. Jenže... my tu dnešní mezeru neznáme, takže těžko soudit.
Co se týče hmotnosti, to mě také napadlo, přestože uvádí obrovskou úsporu i zde. Ono na stejném objemu sice bude více článků (takže více hmotnosti), ale zas tam bude méně toho "okolo" (takže méně hmotnosti). Tento způsob řeší právě to "okolo". Jen se mi osobně nezdá, že to balení dělá až tak moc prostoru. Pokud to dnešní "okolo" bude nahrazeno těmi články (těsněji u sebe), tak by to na hmotnost skutečně nemělo mít moc vliv a poměr kapacita a hmotnost by se opravdu zlepšil. Jen se balení kolem článků nahradí větším podílem článků v témže objemu. Ubere se na balení, přidá se na článcích. Rozměry stejné, hmotnost podobná (patrně o něco vyšší), kapacita vyšší. Nicméně... uvidíme.
Tesla teď hlavně řeší dostupnost Modelu 3 a rozbíhání výroby. Bude zajímavé sledovat budoucnost, protože nedávno přešla z článků 16850 na 2170, což umožnilo dosáhnout něčeho podobného (větší hustoty). Tohle by mohl být další krok do skládačky. Nicméně se shodneme, že 70 % zní až podezřele moc dobře.
Odpovědět3 0
70% to zase bylo v laboratorních podmínkách nebo jiných specifických podmínkách, takže toho se my nedočkáme, nicméně každé zlepšení je dobré a jelikož je to stejná technologie výroby, tak lobby výrobců nebude proti a nezavře se to do trezoru nebo nápad neskončí v koši.
Odpovědět0 0
Protože velký společnosti ty nápady odkoupí a zavřou do trezoru = Konec inovace.Vono by je stačilo vevnitř pozlatit a výdrž by byla lepší..Chtělo by to konečně lepší baterie do telefonů a lepší nabíjecí tužkovky..
Odpovědět0 3